Galeriis pilte: 15

18. juulil kõlas Pärnu muusikafestivalil Vivaldi suurteos „Neli aastaaega”, mida Pillifondi meistripillidel esitasid andekad noored viiuldajad Katariina Maria Kits, Hans Christian Aavik ja Robert Traksmann ning Eesti Festivaliorkestri kontsertmeister Florian Donderer. Lisaks astus kontserdil üles trio Hans Christian Aavik, Theodor Sink ja Reinut Tepp.

Kontsert toimus koostöös Eesti Pillifondiga, kes on andnud noortele virtuoosidele kasutamiseks hinnalised meistripillid. Vivaldi suurteoses „Neli aastaaega“ esitas iga osa erinev solist.

„Kevadet“ mängis Katariina Maria Kits viiulil, mille on valmistanud itaalia meister Henricus Catenari 1670. aastal. Catenari oli Torino viiulimeistrite koolkonnale alusepanija, tema valmistatud pill on kaunikõlaline, itaaliapärase tämbriga, kandva alumise ja särava ülemise registriga. Lisaks on noore virtuoosi, mitmete rahvusvaheliste konkursside võitja, Katariina Maria Kitse kasutuses poogen, mille ca 1940. aastal valmistas prantsuse meister Henri Louis Gillet.

„Suve“ mängis Hans Christian Aavik itaalia meistri Giovanni Paolo Maggini ca 1610. aastal valmistatud viiulil ning prantsuse meistri Victor Fétique poognal aastast ca 1930. Perekond Sapožnini lahkel loal Eesti Pillifondi käsutusse antud viiul on eesti artisti Vladimir “Boba” Sapožninit (1906–1996) teeninud tema pika karjääri jooksul. Pill on ühtlaselt kandva kõlaga ning meeldejäävalt tumeda kõlavärvinguga alumise registriga.

„Sügist“ mängis Pärnu muusikafestivali korduvkülaline, Eesti Festivaliorkestri kontsertmeister, saksa viiulivirtuoos Florian Donderer.

„Talve“ mängis Robert Traksmann Itaalias Napolis tegutsenud viiulimeistri Joseph Gagliano ca 1775.-1780. aastatel valminud viiulil ja poognal, mille tegi meister Joseph Arthur Vigneron 1890. aastal. Tema viiul on kuulsa Gaglianode perekonna esindaja suurepärase töö näide, valmistatud omapärase puujoonisega materjalist. Viiul on erksa ja särava, ülemheliderikka kõlaga. Robert Traksmann on teinud koostööd paljude orkestritega, kuid tema kirg on kammermuusika – see väljendub selgeimalt pikaajalises töös ansamblis Trio ’95, lisaks tegutseb ta alates 2021. aastast keelpillikvartetis M4GET ning aastast 2022 on Robert Traksmann Tallinna Kammerorkestri liige.

Lisaks Vivaldi aastaaegadele esitasid Pärnu kontserdimajas Hans Christian Aavik viiulil, Theodor Sink tšellol ja Reinut Tepp klavessiinil barokkhelilooja Biberi teose “Sonata Representativa”. Reinut Tepp on Eesti üks kõige tuntumaid klavessiinimängijaid, teda näeb kontserdilavadel musitseerimas koos erinevate kollektiividega. Trio kolmas liige Theodor Sink on mitmekülgne interpreet, kes nii solisti kui ka orkestrandina on pälvinud tähelepanu ja tunnustust. Ka Theodor Sink mängib haruldasel Eesti Pillifondi pillil – tšellol, mille 1842. aastal valmistas meister Auguste Sébastien Bernardel (Pére), ning mille on Eesti Pillifondi käsutusse andnud Aare Kaarma. Theodor Sink mängib poognal, mille valmistas meister Francois Nicolas Voirini ca 1880. aastal.

Kontserdile järgnes Pillifondi kogukonna vastuvõtt. Pillifondi kogukond koosneb muusikutest, investoritest ja laiemalt muusikasõpradest, kes hoolivad keelpillikultuuri arengust.

Pärnu muusikafestival (13.-22. juuli 2022) on üks tuntumaid rahvusvahelisi klassikalise muusika festivale Eestis.